مقالات فروشگاه اینترنتی دیجی بن




ریلمی ۱۱ پرو پلاس: گوشی هوشمند خوش قیمت با قابلیت‌های بی‌نظیر

بررسی جامع گوشی ریلمی ۱۱ پرو پلاس

دنیای تکنولوژی موبایل فقط به چند برند خاص اختصاص ندارد و تعداد زیادی از سازندگان در حال تلاش هستند تا با ارائه محصولات با ارزش، در مقابل رقبای خود برجسته شوند. ریلمی، که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت اوپو است، یکی از برندهای جدید در دنیای موبایل است که به سرعت توانست در لیست پرفروش‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند حضور یابد. این برند اکنون به طور رسمی وارد بازار ایران شده و قصد دارد که در بازار داخلی ما رویه مشابهی را دنبال کند. ریلمی 11 پرو پلاس یکی از جدیدترین محصولات میان رده این شرکت چینی است. دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، پردازنده مدیاتک Dimensity 7050، نمایشگر امولد با فرکانس ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی همراه با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، تنها بخشی از ویژگی‌های برجسته این محصول میان رده با قیمت ۱۶ میلیون تومانی هستند. ریلمی 11 پرو پلاس به دفتر دیجی بن آمده تا بررسی تخصصی خود را با شما به اشتراک بگذارد.

حدود یک ماه پیش بود که ریلمی از محصولات جدید خود در ایران رونمایی کرد و سپس اعلام کرد که فعالیت رسمی خود را در بازار ایران آغاز کرده است. ستاره اصلی مراسم ریلمی، محصول میان رده آن یعنی ریلمی 11 پرو پلاس بود. در حقیقت، این گوشی یکی از محصولات میان رده پریمیوم ریلمی است که چینی‌ها سعی کرده‌اند تا تعادل را در تمامی بخش‌های آن حفظ کنند. این موضوع باعث شده تا ریلمی 11 پرو پلاس ویژگی‌های جذابی را داشته باشد؛ اگرچه رقبای هم رده نیز قابلیت‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین، انتخاب بین گوشی‌های موجود در رده قیمتی حدود ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان کار ساده‌ای نیست. در ادامه با دیجی بن همراه باشید تا در بررسی ریلمی 11 پرو پلاس، جزئیات کوچک و بزرگ این محصول میان رده را برای شما بازگو کنیم.

طراحی

ریلمی، یکی از شرکت‌های برجسته در صنعت تولید موبایل، با تمرکز خاصی بر روی طراحی محصولاتش، محصولاتی منحصر به فرد را ارائه می‌دهد. محصول جدید آنها، ریلمی 11 پرو پلاس، نیز با طراحی خاص خود، در بین محصولات این شرکت برجسته است. این گوشی در سه رنگ متفاوت، شامل مشکی، سبز و بژ، به بازار عرضه شده است. دیجی بن نیز نسخه بژ این گوشی را مورد بررسی قرار داده است.

با نگاه اول به ریلمی 11 پرو پلاس، ظاهر زیبا و شیک آن به چشم می‌خورد. در بازه قیمتی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، به سختی می‌توان گوشی هوشمندی با طراحی به این شکیلی پیدا کرد.

ریلمی 11 پرو پلاس با قاب پشتی که میزبان ماژول دوربین حلقه‌ای بزرگ و لوگوی ریلمی است، ظاهری جذاب دارد. جزئیات ظریف و بزرگ طراحی آن، از جمله حلقه طلایی دور دوربین اصلی و نوار سفید-طلایی دوخته شده روی قاب چرم گیاهی، زیبایی خاصی به این میان‌رده ریلمی بخشیده است.

با این حال، طراحی ریلمی 11 پرو پلاس بدون نقص نیست و مشکلاتی به اندازه ماژول دوربین آن وجود دارد. بزرگی ماژول دوربین می‌تواند باعث شود که دست شما روزانه چندین بار روی آن برود و لک چربی را جذب کند. همچنین، این موضوع می‌تواند احتمال آسیب دیدن ماژول دوربین در صورت ضربه را افزایش دهد. اما در نهایت، ظاهر منحصر به فرد ریلمی 11 پرو پلاس می‌تواند برای تعداد زیادی از کاربران در این رده قیمتی جذاب باشد.

شاسی ریلمی 11 پرو پلاس با لبه‌های خمیده‌اش، ارائه می‌دهد تجربه‌ای خوش‌دست در میان محصولات پریمیوم چینی. فریم براق طلایی آن، در مدل مورد بررسی دیجی بن، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. به نظر می‌رسد که زیرمجموعه اوپو همچنان تمایلی به استفاده از فریم فلزی در گوشی‌های میان‌رده‌اش ندارد، که در نتیجه، ریلمی 11 پرو پلاس با فریم پلاستیکی طراحی شده است.

فریم میانی این دستگاه، شامل دکمه پاور، کلیدهای ولوم، پورت USB-C، میکروفون‌ها، جایگاه سیم‌کارت و بلندگوی دوکاناله برای پخش صدای استریو است. کلیدهای فیزیکی ریلمی 11 پرو پلاس عملکرد خوبی دارند، اما کمی لق هستند. همچنین، براق بودن فریم پلاستیکی می‌تواند احتمال خط و خش را افزایش دهد.

مجموعه بلندگوی استریوی ریلمی 11 پرو پلاس شامل دو خروجی است که یکی در زیر و دیگری در بالای دستگاه قرار دارد. بر اساس تست‌های دیجی بن، صدای بلندگوی پایین دستگاه بلندتر از بلندگوی بالای آن است، اما این موضوع تعادل صدای استریو را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. پخش موزیک روی این بلندگو نتیجه نسبتا مطلوبی دارد. بیس مناسب، تفکیک دقیق صداها و عملکرد خوب در فرکانس‌های پایین و بالا از ویژگی‌های برجسته بلندگوی ریلمی 11 پرو پلاس هستند.

ریلمی 11 پرو پلاس با قاب جلویی ظریف و زیبا، تجربه‌ای لذت‌بخش در استفاده از این میان‌رده ۱۶ میلیون تومانی ارائه می‌دهد. نمایشگر ۶.۷ اینچی آن با حاشیه‌های بسیار کم، بیش از ۹۰ درصد از قاب جلویی را پوشش می‌دهد. شیشه‌های کناری نمایشگر خمیده هستند، که ممکن است احتمال ایجاد خطای لمسی را افزایش دهد. با این حال، یک قابلیت نرم‌افزاری مختص به این موضوع در تنظیمات دستگاه وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید آن را فعال کنید.

دوربین سلفی این میان‌رده در حفره بالای نمایشگر قرار گرفته است. با دقت به محل قرارگیری این دوربین، می‌توان متوجه شد که آن کمی از مرکز منحرف شده است. این موضوع شاید برای برخی کاربران مهم نباشد، اما برای برخی دیگر ممکن است جذاب نباشد.

ریلمی 11 پرو پلاس دو روش بیومتریک برای قفل‌گشایی ارائه می‌دهد: استفاده از حسگر اثر انگشت اپتیکال و تشخیص چهره از طریق دوربین سلفی. حسگر اثر انگشت، که زیر نمایشگر قرار دارد، به شما اجازه می‌دهد تا با قرار دادن انگشت خود روی آن، گوشی را قفل‌گشایی کنید. این حسگر به سرعت اثر انگشت کاربر را شناسایی می‌کند. علاوه بر قفل‌گشایی، حسگر اثر انگشت دارای ویژگی‌های دیگری نیز در بخش تجربه کاربری است. روش دوم، یعنی تشخیص چهره، نیز سرعت بالایی دارد، اما امنیت آن کمتر است.

ریلمی 11 پرو پلاس در دو مدل با قاب پشتی از جنس چرم مصنوعی یا پلاستیک عرضه می‌شود. اگر رنگ مشکی را انتخاب کنید، قاب پشتی دستگاه پلاستیکی خواهد بود و اگر رنگ سبز یا بژ را انتخاب کنید، قاب پشتی از چرم گیاهی خواهد بود. مدلی که دیجی بن بررسی کرده است، دارای بدنه چرمی با کیفیت مناسب است.

استفاده از قاب پشتی چرم مصنوعی در ریلمی 11 پرو پلاس مزایایی مانند کاهش آسیب‌دیدگی دستگاه به دلیل ضربه و کاهش خط و خش در طول زمان را دارد. اما این می‌تواند باعث شود که دستگاه کثیف شود. بنابراین، اگر زیاد بیرون می‌روید یا دستتان عرق می‌کند، توصیه می‌کنیم که از قاب محافظ ژله‌ای موجود در جعبه گوشی استفاده کنید. ریلمی 11 پرو پلاس با قاب چرمی دارای وزن و ضخامت کمتر است و به ترتیب ۱۸۹ گرم و ۸.۷ میلی‌متر است. بنابراین، پس از استفاده چند ساعته از این گوشی، احساس خستگی کمی  در دستانتان خواهید داشت.

ریلمی 11 پرو پلاس یک نقص بزرگ در بخش کیفیت ساخت دارد و آن عدم داشتن گواهی IP است. این گواهی می‌تواند دستگاه را در برابر نفوذ گرد و غبار و آب محافظت کند، اما ریلمی از این ویژگی برخوردار نیست. این در حالی است که گوشی‌های ارزان‌تر سامسونگ مانند گلکسی A34 و رقبای هم‌رده مانند موتورولا Edge 40 از این قابلیت برخوردار هستند.

 

نمایشگر

ریلمی 11 پرو پلاس از پنل امولد ۶.۷ اینچی با رزولوشن +FHD استفاده می‌کند که قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ را دارد و کیفیت بسیار خوبی در این رده قیمتی ارائه می‌دهد. همچنین، پشتیبانی از استاندارد +HDR10 به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوهای با روشنایی بسیار بالا را پخش کنید. چه شما فیلم ببینید، بازی کنید یا فقط کارهای روزمره خود را انجام دهید، نمایشگر ریلمی 11 پرو پلاس همه چیز را به طور جذاب و چشم‌نواز نمایش می‌دهد. بنابراین، پارامترهای مختلف آن، از جمله غنا و گستره رنگ‌ها به لطف پشتیبانی از ۱۰۰ درصد گستره رنگی DCI-P3، کنتراست، شارپنس، شفافیت و کمینه روشنایی نمایشگر، همگی در وضعیت خوبی در رده قیمتی خود قرار دارند.

ریلمی پروفایل‌های رنگی Natural و Vivid را برای سوئیچ بین فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 در اختیار کاربران قرار داده است. پروفایل Natural رنگ‌های واقع‌گرایانه‌تری را نمایش می‌دهد، در حالی که پروفایل Vivid رنگ‌های زنده‌تری را به نمایش می‌گذارد. دو پروفایل رنگی دیگر، Cinematic و Brilliant، نیز در تنظیمات نمایشگر این گوشی قابل دسترسی هستند. زیرمجموعه اوپو اعلام کرده است که حداکثر روشنایی ریلمی 11 پرو پلاس به ۹۵۰ نیت می‌رسد. این رقم کمتر از برخی رقبای هم‌رده است، اما با این حال، شما هنوز می‌توانید محتوای روی نمایشگر را با زحمت کمی زیر تابش مستقیم نور خورشید ببینید.

پنل نمایشگر ریلمی 11 پرو پلاس از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود محتوای پخش شده روی آن بسیار روان باشد. شما همچنین می‌توانید از طریق تنظیمات، حالت Auto Select را انتخاب کنید تا دستگاه به صورت هوشمند نرخ رفرش را تنظیم کند. در این حالت، در محیط رابط کاربری، حین بازی کردن و وب‌گردی، نرخ رفرش به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و حین پخش ویدیو، این عدد به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد. همچنین، با توجه به نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتزی این نمایشگر، لمس‌ها به خوبی شناسایی می‌شوند و در مواقع خاص مانند بازی کردن، شما با سرعت عمل بالا مشکلی نخواهید داشت.

نرم افزار و رابط کاربری

گوشی‌های ریلمی در ابتدا با رابط کاربری ColorOS روانه بازار می‌شدند، اما در نهایت این شرکت رابط کاربری اختصاصی خود را توسعه داد تا با وجود شباهت‌های زیاد به رابط کاربری گوشی‌های اوپو، بتواند المان‌های متنوع‌تری را در گوشی‌های خود به کار ببرد. ریلمی 11 پرو پلاس نیز از پوسته Realme UI 4.0 در کنار اندروید 13 بهره می‌برد. ریلمی وعده پشتیبانی اساسی دو ساله از اندروید را برای این گوشی داده تا در نهایت اندروید 15 نیز برای این گوشی منتشر شود. مدت پشتیبانی اساسی ریلمی 11 پرو پلاس چندان زیاد نیست، اما اکثر گوشی‌های این رده نیز وضعیت مشابهی دارند و تنها میان‌رده‌های سامسونگ هستند که به مدت طولانی‌تری پشتیبانی می‌شوند. Realme UI یکی از پوسته‌های غنی‌ترین دنیای اندروید است. ریلمی در توسعه این پوسته اختصاصی تلاش کرده تا در کنار طراحی بصری جذاب، با کاربر خود نیز تعامل نزدیکی داشته باشد تا در نهایت تجربه کاربری مناسبی را رقم بزند. اولین ویژگی شاخص Realme UI 4.0، امکانات شخصی‌سازی گسترده آن است. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را به میل خود شخصی‌سازی کنید.

ریلمی با ارائه پوسته‌ای کاملاً سفارشی، به کاربران اجازه می‌دهد تا صفحات هوم و لاک‌اسکرین، فونت‌ها، آیکون‌ها، تم‌های رنگی Material You، پنل Quick Settings و حتی نوتیفیکیشن‌ها را به دلخواه خود تغییر دهند. این امکانات شامل تنظیم شدت رنگ مشکی در حالت دارک مود و انیمیشن‌های بازگشایی دستگاه با استفاده از حسگر اثر انگشت نیز می‌شود. ریلمی با تعریف چندین جسچر لمسی در این رابط کاربری، به شما امکان می‌دهد تا با یک اشاره، اپلیکیشن مورد نظر خود را باز کنید یا حتی از چندین اپ به‌صورت همزمان استفاده کنید. با استفاده از Omoji در ریلمی 11 پرو پلاس، شما قادر خواهید بود تا اموجی کاراکتر اختصاصی خود را بسازید. این گوشی با Realme UI 4.0، امکانات بیومتریکی متعددی را برای کاربران فراهم می‌کند، از جمله تشخیص ضربان قلب از طریق حسگر اثر انگشت و بررسی زمان‌بندی خواب. ریلمی با تمرکز بر شخصی‌سازی و ارائه قابلیت‌های متنوع در این پوسته اختصاصی، عملکرد بهینه را نیز در اولویت خود قرار داده است. بنابراین، تجربه کار با Realme UI بسیار روان و نرم است و در اکثر مواقع، هیچ لگ یا کندی در عملکرد دستگاه وجود ندارد.

عملکرد سخت‌‌افزاری

ریلمی ۱۱ پرو پلاس با استفاده از چیپست ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 7050، که در واقع همان Dimensity 1080 با نام تازه است، قدرت خود را نشان می‌دهد. این چیپست در گوشی‌های با قیمت کمتر و حتی در نسل پیشین این دستگاه، یعنی ریلمی ۱۰ پلاس، به کار گرفته شده است. با این حال، تصمیم ریلمی برای حفظ این چیپست می‌تواند به ضرر این میان‌رده و نماینده آن باشد. این در حالی است که رقبای قدرتمندی مانند پوکو F5 از چیپست اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ استفاده می‌کنند که عملکرد سخت‌افزاری بالاتری دارد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ریلمی ۱۱ پرو پلاس، کانفیگ ۱۲ گیگابایتی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی آن است که با قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان در دسترس است. همچنین، با استفاده از ویژگی رم مجازی، می‌توان تا ۱۲ گیگابایت از حافظه داخلی را به رم مجازی تبدیل کرد تا تجربه مالتی‌تسکینگ بهتری را با ریلمی ۱۱ پرو پلاس تجربه کنید.

برای ارزیابی عملکرد سخت‌افزاری این میان‌رده، تست‌های بنچمارک از جمله انتوتو، گیک‌بنچ، پی‌سی‌مارک و تری‌دی‌مارک روی آن اجرا شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که ریلمی ۱۱ پرو پلاس قدرت پردازشی بالایی دارد و می‌توان برای انجام بسیاری از کارها روی آن حساب باز کرد. با این حال، عملکرد این گوشی در سطح سایر رقبا قرار ندارد و در بهترین حالت، مشابه آن‌هاست. در جدول زیر، می‌توانید به صورت دقیق‌تر به امتیازات کسب شده توسط ریلمی ۱۱ پرو پلاس در مقایسه با پوکو F5 و گلکسی A54 نگاهی بیندازید. توجه داشته باشید که بنچمارک انتوتو به دلایل نامعلوم، روی نماینده ریلمی در حالت لایت اجرا شده است.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس با عملکرد سخت‌افزاری قابل اعتمادی برخوردار است. این گوشی حتی در تست‌های سنگین نیز با محدودیت یا کاهش عملکرد مواجه نمی‌شود و می‌توانید برای چندین ساعت بازی کردن روی آن اعتماد کنید. پایداری بیش از ۹۹ درصدی قدرت پردازشی این گوشی در استرس تست 3DMark نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

اما برای بررسی عملکرد سخت‌افزاری این گوشی، نمی‌توان فقط به نتایج بنچمارک و امتیازات کسب شده در آن اکتفا کرد. بنابراین، ما چندین بازی روزانه مانند کال‌آودوتی موبایل، آسفالت ۹ لجندز و آلتو ادیسه را روی ریلمی ۱۱ پرو پلاس اجرا کردیم. این گوشی موفق به اجرای بازی‌های مذکور با تنظیمات گرافیکی مناسب و نرخ فریم مناسب بود. به عنوان مثال، پس از حدود یک ساعت بازی کردن در کال‌آودوتی موبایل با بالاترین تنظیمات گرافیکی، هیچ خبری از گرم شدن یا افت فریم روی این گوشی نبود. شاید تنها بازی سنگینی که می‌تواند ریلمی ۱۱ پرو پلاس را به چالش بکشد، گنشین ایمپکت باشد. این گوشی می‌تواند گنشین ایمپکت را با تنظیمات High و نرخ فریم میانگین بین ۴۰ تا ۵۰ فریم اجرا کند؛ اما بهتر است انتظار زیادی از آن در برابر رقبایی مانند پوکو F5 نداشته باشید. بنابراین، اگر شما یک بازیکن حرفه‌ای نیستید، ریلمی ۱۱ پرو پلاس همچنان می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

دوربین

دوربین معمولاً یکی از جنبه‌هایی است که تولیدکنندگان گوشی‌های میان‌رده کمتر به آن توجه می‌کنند. با این حال، ریلمی در میان‌رده جدید خود، ریلمی ۱۱ پرو پلاس، از سیستم دوربین باکیفیت همراه با ویژگی‌های نرم‌افزاری متنوع استفاده کرده تا کاربران بتوانند تجربه حرفه‌ای در عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشند. این گوشی اقتصادی با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. اما سؤال این است که آیا در عمل، این دوربین می‌تواند تصاویر با کیفیت خوبی را ثبت کند؟ قبل از پاسخ به این سؤال، ابتدا به بررسی مشخصات دوربین‌های میان‌رده پریمیوم ریلمی می‌پردازیم:

  • دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، اندازه سنسور ۱/۱.۴ اینچی، اندازه پیکسل‌های ۰.۵۶ میکرومتری، ضریب اف ۱.۷ و فاصله کانونی ۲۳ میلی‌متری.
  • دوربین الترا واید ۸ مگاپیکسلی با ضریب f ۲.۲ و فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری.
  • دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با ضریب f ۲.۴.
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با ضریب f ۲.۵ و فاصله کانونی ۲۲ میلی‌متری.
  • قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری صحنه آهسته ۹۶۰ فریم بر ثانیه با رزولوشن 720p.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس از حسگر ۰.۷۱ اینچی سامسونگ ISOCELL HP3 به‌عنوان دوربین اصلی خود استفاده می‌کند که همراه با لرزشگیر اپتیکال، حداقل روی کاغذ، عملکرد خوبی در دریافت نور و جمع‌آوری جزئیات از سوژه‌های عکاسی دارد. ریلمی ۱۱ پرو پلاس در حالت پیش‌فرض هر ۱۶ پیکسل در این حسگر بزرگ را به یک پیکسل بزرگ با اندازه ۲.۲۴ میکرومتر تبدیل می‌کند تا بزرگنمایی عکاسی به ۱۲ مگاپیکسل برسد و فضای کمتری اشغال کند.

دوربین اصلی

در شرایط نوری مناسب، دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی ریلمی ۱۱ پرو پلاس توانایی ثبت تصاویر با جزئیات بالا را دارد. با توجه به رنگ‌های زنده، شارپنس بالا و گستره دینامیکی رضایت‌بخش، عکاسی با این دوربین در طول روز تجربه‌ای جذاب را ارائه می‌دهد. ریلمی ادعا می‌کند که این میان‌رده با استفاده از دوربین پیشرفته خود، بدون نیاز به دوربین تله‌فوتو، می‌تواند زوم ۴ برابری بدون افت کیفیت ارائه دهد. بر اساس تست‌هایی که انجام داده‌ایم، این ادعا تا حدودی تأیید شده و می‌توان گفت که ریلمی ۱۱ پرو پلاس یکی از گوشی‌های کمیاب در این رده قیمتی است که می‌تواند تصاویر با کیفیت را در حالت زوم ثبت کند.

حالت شب

ریلمی ۱۱ پرو پلاس در شرایط نوری کم با فعال بودن حالت Night Mode، عملکردی مشابه به گوشی‌های پرچمدار ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بارز عکاسی شبانه با این گوشی، پردازش سنگین تصاویر پس از گرفتن عکس است. در این حالت، ابتدا تصویری با کیفیت متوسط به دست می‌آید، اما پس از گذشت حدود یک ثانیه، کیفیت تصویر به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد که ریلمی به طور خاص روی الگوریتم‌های پردازش تصویر در دوربین‌های میان‌رده جدید خود تمرکز کرده است. در نتیجه، ریلمی ۱۱ پرو پلاس در شرایط نوری ضعیف، خروجی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و در این رده قیمتی، تقریباً بدون رقیب است.

دوربین جانبی

دوربین‌های جانبی ریلمی ۱۱ پرو پلاس عملکرد متفاوتی دارند. این گوشی برای ثبت تصاویر فوق‌عریض از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که در شرایط نوری مناسب، می‌توانید تصاویر قابل قبولی با این دوربین بگیرید؛ اما در شرایط نوری ضعیف، بهتر است از عکاسی با آن خودداری کنید. همچنین، دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی این گوشی عملکرد چندان متمایزی ندارد.

دوربین سلفی

برای گرفتن سلفی با ریلمی ۱۱ پرو پلاس، باید از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی آن استفاده کنید. حسگر این دوربین توسط sony ساخته شده و نام انIMX615 است  . این دوربین در شرایط نوری مناسب، جزئیات صورت و بافت لباس‌ها را به خوبی ثبت می‌کند. همچنین، جداسازی سوژه از پس‌زمینه با دقت مناسبی انجام می‌شود. اما در شرایط نوری خیلی ضعیف، بهتر است با این گوشی سلفی نگیرید؛ زیرا پردازش تصویر بیش‌ازحد سلفی‌هایتان را بسیار مصنوعی خواهد کرد. با توجه به بررسی این نمونه تصاویر، می‌توان گفت که ریلمی ۱۱ پرو پلاس یکی از بهترین گوشی‌های زیر ۲۰ میلیون تومان برای عکاسی است.

باتری

ریلمی ۱۱ پرو پلاس از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. با توجه به بهینگی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار، شارژدهی باتری این گوشی در سطح بالایی قرار دارد. بر اساس تجربه‌ای که داشته‌اید، این گوشی پس از ساعت‌ها بازی کردن و عکاسی هنوز شارژ داشته و می‌توانید با یک بار شارژ حدود یک تا نزدیک ۲ روز آن را همراه خود داشته باشید.

ریلمی ۱۱ پرو پلاس از تکنولوژی شارژ فوق‌سریع ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که زمان فول شارژ این گوشی با شارژر ۱۰۰ واتی آن کمتر از ۳۰ دقیقه است. اگر عجله دارید، تنها با صرف ۱۰ دقیقه، درصد شارژ از ۰ به حدود ۴۵ درصد می‌رسد. ریلمی ادعا می‌کند که پروسه شارژ دستگاه با این فناوری بهینه انجام شده و پس از ۱۶۰۰ چرخه شارژ کامل، سلامت باتری به کم‌تر از ۸۰ درصد نخواهد رسید.

جمع بندی

در گذشته، حضور برندهای خاصی مانند اوپو، ویوو، وان‌پلاس، ریلمی و دیگران در بازار ایران به شدت احساس می‌شد. اما با گذشر زمان، این شرکت‌ها رسماً آماده فعالیت در کشورمان شدند. ریلمی یکی از اولین شرکت‌های هلدینگ BBK بود که به این قافله پیوست و قرار است شاهد عرضه گسترده‌تر محصولات آن در بازار باشیم. ریلمی ۱۱ پرو پلاس به‌عنوان یک میان‌رده پریمیوم از این شرکت، یکی از گزینه‌های خرید گوشی در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.

این گوشی با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی حرفه‌ای، طراحی شیک و مدرن، باتری با طول عمر بالا، پشتیبانی از شارژ بسیار سریع ۱۰۰ واتی، نمایشگر باکیفیت و رابط کاربری پر از امکانات، نقاط قوت خود را نشان می‌دهد. با این حال، این گوشی با داشتن چیپست قدرتمندتر، گواهی IP و دوره پشتیبانی طولانی‌تر، می‌توانست به یک دستگاه ارزشمندتر برای تمام کاربران تبدیل شود. شما می‌توانید مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی ریلمی ۱۱ پرو پلاس را با قیمت حدود ۱۶ میلیون تومان از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

 


نظرات این مطلب

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده!!